עיצוב כיתות

עיצוב כיתות למידה בבית הספר בצורה חדשנית ומעודדת למידה

אז איך בוחרים עיצוב בית ספר בצורה נכונה שתעודד את למידת התלמידים? מהם הטיפים שלנו לעיצוב כיתות, מרחבי למידה ודוגמאות לבתי ספר ייחודיים בעולם שכבר נהנים מהיתרונות של כיתת לימוד מעוצבת- כל זאת ועוד בהמשך הכתבה.

אחת מהבעיות העיקריות של כל מורה בבית ספר היא שמירה על ריכוז גבוה בקרב תלמידיו לאורך השיעורים השונים. רמת ריכוז גבוהה היא קריטית לשיעור מוצלח ופורה אך לצערנו בעולם בו אנחנו חיים ישנם המון גירויים בין אם זה החברים ובין אם זה הסמארטפון והמורים מתקשים פעמים רבות לאסוף את הכיתה ולהעביר שיעור בריכוז גבוה של רוב התלמידים.

מחקרים שבוצעו בשנים האחרונות מראים כי עיצוב כיתות למידה בצורה חדשנית מגרות את מוחם של התלמידים וגורמות להם לחשוב בצורה יצירתית ושונה ואפילו להתרכז יותר בחומר הנלמד במהלך השיעור מה שגורם בצורה ישירה לשיפור ההישגים של התלמידים.

עיצוב סביבה לימודית – למה זה חשוב?

לעיצוב סביבה לימודית יש חשיבות רבה והיא זו שמשפיעה על האפקטיביות של השיעור בבית הספר שלכם. עם התקדמות הטכנולוגיה נוצרו גירויים חדשים לתלמידים והם מה שמקשים על המורים להעביר שיעור אפקטיבי.

בעבר הסחות הדעת היו מעטות לכן לא שמו דגש רב על עיצוב סביבה לימודית והסתפקו בלוח גיר ובכיסאות פשוטים, אך מה שעבד בעבר לא בהכרח עובד היום. לסביבה הלימודית יש חלק עיקרי מאוד בעידוד וביעילות הלמידה וככל שהסביבה הלימודית תהיה מושקעת יותר כך הלמידה תהיה איכותית יותר.

עיצוב בית ספר בצורה נכונה

עיצוב בית ספר בצורה נכונה

כדי ליצור חווית למידה ייחודית ומעודדת למידה אתם צריכים ליצור סביבה אופטימלית ללמידה ממושכת שמותאמת לצרכי התלמידים שלכם.

אחת מהדרכים לעשות זאת היא בחירת ריהוט ארגונומי. ריהוט ארגונומי מסייע ליציבות שלד התלמידים, משפר את נוחות הלמידה ועוזר באופן ישיר ללמידה אפקטיבית יותר.

אצלנו ב- SpaceBooK תוכלו למצוא כ-15 סוגים שונים של כיסאות ארגונומיים לבית ספר, שמותאמים בדיוק לתלמיד העושה בהם שימוש. קחו לדוגמא את הכיסאות לתלמידי בית ספר יסודי שלנו, שמגיעים בגודל שמותאם לגילאים הצעירים ומספקים תמיכה מלאה עם דגש על הפן ההתפתחותי של התלמידים כדי לשמור עליהם בזמן הלמידה.

דרך נוספת ליצור כיתת לימוד מעודדת למידה היא שימוש במוצרי אקוסטיקה. מוצרי האקוסטיקה כמו פאנל אקוסטי יסייעו למניעת כניסהת רעשים חיצוניים לכיתה ויפחיתו בצורה משמעותית את הסחות הדעת של התלמידים שלכם, מה שיעלה את הפרודוקטיביות ואת רמת הריכוז שלהם במהלך השיעורים.

עיצוב כיתות עם קירות אקוסטים
פאנלים אקוסטים

בנוסף, חשוב שתשימו דגש על בחירת שולחנות מודולריים, אותם תוכלו להזיז בקלות בהתאם לצרכי השיעור שלכם. תוכלו לשלב פינות ישיבה מיוחדות ברחבי בית הספר כמו פינות ישיבה עם פוף או עם ספסלים בהם התלמידים יוכלו לבצע את המטלות השונות בצורה נוחה ומהנה.

דוגמאות לבתי ספר ייחודיים בעולם שמיישמים את עקרונות העיצוב

דוח מת”ת של המרכז לידע ומחקר בחינוך מציג לנו דוגמאות למספר בתי ספר ברחבי העולם שמיישמים את “עקרונות עיצוב סביבה לימודית” וראו שינוי משמעותי בתפוקת הלמידה:

  • בתי ספר בבריטניה

בבריטניה יישמו את עקרונות העיצוב על מספר בתי ספר וראו שיפור ניכר באפקטיביות התלמידים. הם התמקדו על העקרונות- פונקציונליות, בטיחות, מודולריות, שימוש לטווח ארוך ועוד.

  • בתי ספר בניו זילנד

בניו זילנד, התמקדו ביצירת מרחבי למידה שמשפרים את יכולות ההוראה של המורים כאן התמקדו בעיקר על אקוסטיקה, תאורה והצללה, אוורור ונגישות. גם בניו זילנד התוצאה שהושגה הייתה מעל למצופה והמהלך שיפר בצורה משמעותית את יעילות הלמידה והעברת החומר לתלמידים ולמורים כאחד.

דוגמא לעיצוב נכון של סביבת למידה
דוגמא לעיצוב נכון של סביבת למידה

לסיכום

בשנים האחרונות הצורך לייעל את תהליכי הלמידה וליצור סביבת לימוד אפקטיבית הולך וגודל. ישנה חשיבות רבה לאופן בו בית הספר מעוצב ולריהוט הנמצא בו כי בעזרתם ניתן לשפר את אפקטיביות הלמידה בבית הספר כולו.


אנחנו ב spacebook מבינים את החשיבות העצומה של סביבת לימוד מותאמת לתלמידים עם דגש על פרודוקטיביות ונוחות ונשמח לעמוד לרשותכם בעיצוב בית הספר וכיתות הלימוד שלכם כדי להבטיח למידה יעילה ומוצלחת.
אנחנו זמינים עבורכם לכל שאלה או ייעוץ בטלפון – 03-5304050, או שתשאירו לנו פרטים כאן ונחזור אליכם במהירות.