פתרונות אקוסטיקה בכיתות לימוד

פתרונות אקוסטיקה בכיתות לימוד

בתהליך הלמידה במוסדות החינוך השונים, יש חשיבות רבה לאקוסטיקה בכיתות הלימוד ובפרט, לאקוסטיקה לקירות.

הסחות דעת מרעשים חיצוניים ובידוד קול לקויי עלולים להפריע לריכוז ולביצועים האקדמיים של התלמידים, לכן ישנה חשיבות רבה ליישום פתרונות אקוסטיים איכותיים כדי לשפר את חוויית הלמידה הכוללת עבור התלמידים.

יצירת אקוסטיקה נכונה שמפחיתה את הסחות הדעת בכיתות הלימוד כמו התקנת פאנלים אקוסטיים לכיתות לימוד ממלאת תפקיד מכריע ביצירת סביבת למידה אופטימלית.

השפעתם של הסחות הדעת על התלמידים

הסחות הדעת בכיתה במהלך השיעורים הנגרמת מרעשי סביבה חיצוניים כמו רעשים מכיתות קרובות, רעשי תנועה סביב בית הספר ואפילו רעשי מערכת מיזוג האוויר יכולים להשפיע על הפרודקטיביות והריכוז של התלמידים שלכם ולפגוע ביכולות הלמידה שלהם בצורה משמעותית.

כמורים בבית הספר, אתם בוודאי מבינים עד כמה קל להוציא את התלמידים מריכוז, ואף רואים את מגמת העלייה המשמעותית באחוז התלמידים אשר סובלים מלקויות למידה שונות לאורך השנים, שגם ככה פוגעות ביכולת הריכוז וההקשבה שלהם למהלך השיעור.

אם תוסיפו למשוואה גם רעשי רקע חיצוניים, הסיכוי שהתלמידים יפיקו את המירב מהיכולות שלהם הולך ופוחת בצורה משמעותית. זו הסיבה שלבתי הספר משימה חשובה מאין כמותה שמתבטאת ביצירת כיתות למידה שמעודדות ריכוז מקסימלי והם צריכים להשקיע בפתרונות יעילים להפחתת רעשים באמצעות יישום פתרונות אקוסטיים בכיתות שיעזרו להפחית באופן משמעותי את רמת רעשי הסביבה ויאפשרו לתלמידים להתרכז בחומר הנלמד בשיעור.

היתרונות בכיתה עם אקוסטיקה איכותית

לכיתה עם אקוסטיקה טובה יתרונות רבים, צירפנו חלק מהם:

1. ריכוז גבוהה יותר במהלך השיעור-

ככל שהכיתה שקטה יותר כך התלמידים מרוכזים יותר ופחות מתפתים להסחות דעת הנגרמים מהסביבה החיצונית של הכיתה.

2. סיוע למורים במהלך השיעור-

ככל שהתלמידים סובלים פחות מהפרעות ורעשים חיצוניים כך המורים צריכים פחות להתאמץ במהלך השיעור כדי לשמור על ריכוז גבוהה מצד התלמידים.

3. סיוע לכבדי שמיעה-

יתרון משמעותי נוסף בכיתות עם בידוד איכותי הוא הסיוע לכבדי השמיעה, ככל שהכיתה והסביבה שקטה יותר כך גם אותם התלמידים הסובלים מבעיות שמיעה נהנים מתחושת השייכות והשיעור מועבר בצורה ברורה יותר גם להם.

בידוד אקוסטי משפר את ביצועי התלמידים

כדי לשפר את האקוסטיקה בכיתה ולהנות מהיתרונות השונים שכיתת לימוד בעלת בידוד אקוסטי איכותי מציעה, ישנם מספר פעולות אותם תוכלו לבצע במוסד הלימודי שלכם:

התקנת פאנלים אקוסטיים לכיתות לימוד:

חשוב שתתקינו פאנלים אקוסטיים לכיתות הלימוד שלכם כדי לשמור על בידוד ואטימות גבוהים מהרעשים החיצוניים. דרך נוחה לעשות זאת היא התקנת פאנלים אקוסטיים בתקרה ובקירות הכיתה שיסייעו למנוע חדירת רעשים חיצוניים ויאפשרו לגלי הקול של המורים להגיע בצורה מיטבית לתלמידים.

אצלנו ב- Spacebook תוכלו למצוא:

מגוון רחב של פאנלים אקוסטיים במגוון גדלים שמותאמים לצרכים שלכם. למשל- תוכלו לבחור את הפאנל האקוסטי שלנו מדגם MENSA, פאנל אקוסטי בעל ביצועים גבוהים, עם קצף חסין אש איכותי שמיועד לשימוש אינטנסיבי ומגיע בצורת מלבן בשלושה צבעים שונים שמספק פתרון חסכוני, יעיל וקל להתקנה וכך תשפרו בקלות את האקוסטיקה בחללי מוסד הלימודים שלכם.

Mensa Spacebook

שימוש בווילונות בכיתות הלימוד:

דרך נוספת לשמור על שמע מיטבי בכיתת הלימוד היא התקנת וילונות בכיתות. במחקר שבוצע לא ממזמן, התגלה כי הווילונות מפחיתים את האור בכיתה מה שפוגע בעוצמת השמע של התלמידים לדיבורו של המורה. בסיום המחקר, החוקרים הגיעו למסקנה חד משעמית שעל ידי התקנת וילונות בכיתות ניתן לשמור על יחס אור- רעש מיטבי שיסיע לתלמידים שלכם בהבנת החומר הנלמד.

עיצוב כיתות לימוד בצורה נכונה שתעזור לאקוסטיקה משופרת:

יצירת סביבת למידה אופטימלית בכיתות הלימוד כרוכה בחשיבה על עיצוב החלל בשילוב פתרונות אקוסטיקה. סדרו את סידור הישיבה בכיתה באופן שיאפשר לתלמידים לשמוע את המורה בבירור, בחרו רהיטים שסופגים את הצליל ולא מעבירים אותו, התקינו דלתות וחלונות אטומים לרעש ואפילו תשתמשו במערכת סאונד המגבירה את קולו של המורה, ומבטיחה שהוא יפוזר באופן שווה ברחבי הכיתה.

לסיכום

ליצירת סביבת למידה שקטה שמעודדת פרודוקטיביות מקסימלית חשיבות רבה והיא זו שיכולה להשפיע בצורה משמעותית על ההישגים של התלמידים שלכם ובעיקר ליצור נוחות למידה הן לתלמידים והן למורים במהלך השיעורים השונים. על ידי השקעה בפאנלים אקוסטיים איכותיים, כמו שאנחנו מציעים בקטלוג המוצרים שלנו תוכלו ליצור את סביבת הלמידה האופטימלית לתלמידים שלכם בקלות.


אנחנו זמינים עבורכם לכל שאלה או ייעוץ בנוגע לפתרונות אקוסטיים במספר הטלפון – 03-5304050 או בעמוד צור קשר שבאתר.