ריהוט חדשני לכיתות לימוד הוא הכרחי לילדי אומת הסטארט אפ

ריהוט חדשני לכיתות לימוד הוא הכרחי לילדי אומת הסטארט אפ

ישראל מתגאה בהיותה “סטארט-אפ ניישן”, אבל בפועל הדבר נכון רק לחלק קטן מהאוכלוסיה, ובמערכת החינוך אנחנו רחוקים מהסטנדרט הזה שנות אור. אבל למה בעצם? למה הכיתות שלנו עדיין נראות כאילו הן נלקחו היישר מאמצע המאה הקודמת? האם לא הגיע הזמן שניתן לילדים שלנו את ההכנה הכי טובה לחיים שאותם אנחנו רוצים עבורם? והאם לא נכון שנתחיל בלשנות את הכיתות שלנו ממקום שבו באים “לקלוט כדי לפלוט” למקום שבו אנו באים כדי לפרוץ גבולות ומחסומים- בדיוק כמו בסטארט אפ? אז אם התשובה שלכם היא חיובית, הדבר הראשון שאנחנו צריכים לעשות הוא להחליף את הריהוט בכיתה לריהוט חדשני למוסדות לימוד, על מנת שסביבת העבודה של העתיד להיה מוכרת להם. 

רכישת ריהוט חדיש לכיתות הוא הבסיס לשינוי  

כיום כבר ידוע לכל שמחקרים מרחבי העולם קבעו באופן חד משמעי שלסביבת למידה מעוצבת ומאובזרת יכולה להיות השפעה חיובית ביותר על הביצועים האקדמיים, המעורבות והרווחה הכללית של התלמידים. לכן, הגיע הזמן שבתי הספר יתחילו לתעדף את ההשקעה בגורמים שלא נכללים בסטטיסטיקות המתוגמלות- כמו התחושה הכללית של התלמידים בבית הספר- שכן הם חלק בלתי נפרד מהחינוך של ילדינו אם אנחנו רואים את חווית הלמידה כמשהו הוליסטי. השקעה בריהוט מתקדם לכיתות הוא הבסיס שעליו אנחנו ניצור לילדינו סביבת עבודה נוחה ונעימה- ברוח הסטארט אפ ניישן שכולנו מייחלים להם להשתלב בו.

אם כן, חלפו הימים שבהם כיתות היו רק שורות של שולחנות וכיסאות. כלומר- לצערנו הם עדיין לא חלפו מהעולם, אבל הדרך בה אנו מחנכים את ילדינו התפתחה וכיום ישנה הבנה והסכמה רחבה כי גם למרחב שבו מתרחשת הלמידה ישנה חשיבות רבה. ידוע ומוסכם גם כי ריהוט חדשני לכיתות לימוד מספק לתלמידים סביבת למידה נוחה המקדמת למידה, בריאות ואופטימיות.

כאמור, אחד ההיבטים הקריטיים של סביבת הלמידה הוא הריהוט- זאת מכיוון שזהו הגורם שהכי קל לנו לשלוט בו. אנחנו לא יכולים לשנות את המבנה של בית הספר, ולרוב בתי הספר בישראל נבנים עם תאורה טבעית די טובה. מה שאנחנו יכולים לשנות, ומשפיע באופן ניכר על הנראות והאווירה בכיתה, הוא התוכן שלה. לכן, בתי ספר שעדיין יש להם רהיטים ישנים ובלויים צריכים לשקול להחליף אותם בכדי לספק לתלמידים סביבת למידה נוחה. 

ריהוט חדשני לכיתות לימוד הוא הכרחי לילדי אומת הסטארט אפ

בתי ספר רבים מעדיפים רהיטים למוסדות חינוך מאירופה

מודל הכיתה האירופאית החדשה – מוארת, חדשנית ומזמינה הוא הטרנד החדש ולא בכדי: העיצוב הארגונומי של הרהיטים מבטיח שהתלמידים מרגישים בנוח לאורך כל היום, ומקדם את רווחתם הכללית. זוהי, דרך אגב, גם הסיבה שחברות הייטק משקיעות ברהיטים ארגונומיים: הם הבינו שריהוט לא נוח מוריד את הביצועים באופן דרמטי די מהר. כסאות ושולחנות ארגונומיים נועדו לתמוך ביציבה נכונה ולהפחית את הסיכון לכאבי גב, אשר הופכים נפוצים יותר ויותר בקרב תלמידים, אבל כפועל יוצא מהשפעותיהם הבריאותיות הם גם עוזרים לשפר ריכוז וביצועים.

כיום גם ידוע ומובן שהשקעה בריהוט מתקדם לכיתות תעזור לבוגרי בתי ספר להיות תחרותיים בשוק העבודה בהמשך חייהם. בעולם של היום, שבו הכשרות רבות מתנהלות במסגרת של קורסים פחות פורמליים (וחלקם אף מקוונים), חשוב שתלמידים יהיו רגילים ללמוד בסביבות עבודה שונות ומגוונות, ולא בפורמט במוכר של שורות.הריהוט המתקדם לכיתות מבית ספייסבוק ניתן לקונפיגורציה מחודשת בקלות, כך שאותו כיסא או שולחן יכול לתאים לתרחישי למידה שונים בקלות רבה, מה שמאפשר למורים יותר חופש לנצל שיטות הוראה שונות לטובת שיעור זה או אחר.

ישנן מספר חברות המייבאות ריהוט חדשני לכיתות לימוד, והמובילה שבחברות הללו היא ספייסבוק, המייבאת ריהוט מודולרי למוסדות לימוד המעוצב ומיוצר כולו באירופה, ואשר עומד בתקן 709 לפי דרישות משרד החינוך. בכך אנחנו מבטיחים לא רק את המחירים הכי טובים בשוק, אלא גם את המוצרים הכי איכותיים. 

בסופו של דבר אנחנו צריכים לשאול את עצמנו שתי שאלות: הראשונה היא איפה אנחנו רוצים לראות את ילדינו בהמשך חייהם והשנייה היא באיזה שלב מגיע להם שמערכת החינוך תשקיע בהם מעבר למינימום הנדרש. התשובה לשאלה השנייה היא יותר קלה: אתמול! התשובה לשאלה השנייה יותר מורכבת, ותלוייה בעתיד שאנו מאחלים לילדינו. מכיוון שעתיד בהיי-טק הוא שאיפה פופולרית עבור רוב ההורים בישראל, המסקנה המתבקשת משתי התשובות היא שבתי הספר בישראל צריכים להתחיל להשקיע את המשאבים הנדרשים על מנת להכניס את ילדינו לעולם של קדמה וטכנולוגיה כבר בבית הספר.