ריהוט חדשני למרחבי לימוד משנה מציאות בבית הספר

ריהוט חדשני למרחבי לימוד משנה מציאות בבית הספר

כהורה, אני נרגש לחלוק את ההשפעה החיובית שהייתה לשינוי הרהיטים בספריית בית הספר של בתי לריהוט חדשני למרחבי לימוד מבית ספייסבוק על חוויית הלמידה שלה.

לפני כמה חודשים, בית הספר של בתי התחדש בריהוט מודרני בסגנון אירופאי, שהפך את הספרייה לחלל נוח ומזמין יותר ללימוד.

השיפוץ הגביר את ההנאה של בתי בלימודים (ועם ההנאה גם העניין והמוטיבציה) והשיפור בהישגים לא איחר לבוא. לפני השיפוץ, הספרייה הייתה חלל חשוך ולא מזמין, שלא העניק השראה ללמידה.

בתי שנאה ללכת לספרייה והיתה ממהרת לסיים וללכת, גם במחיר של עיגול פינות בלימודים, במהירות האפשרית. עכשיו, עם הריהוט וסביבת הלימוד החדשים, היא נהנית ללכת לספרייה ומבלה שם שעות- גם אחרי סוף יום הלימודים.

קניית רהיטים חדשים לספרייה לא עולה הרבה

החלק הכי טוב במתיחת הפנים שעברה הספרייה הוא שהפרוייקט לא עלה הרבה ולא היה מורכב.

השיפוץ מומן ברובו על ידי ועד ההורים ולא דרש הרבה מעבר לצביעת הקירות, החלפת המנורות מפלוריסנט למשהו יותר מזמין, והחלפת הריהוט המיושן מימי המנדט בריהוט חדשני למרחבי לימוד מבית ספייסבוק.

שולחנות הכתיבה והכיסאות המתכווננים לגובה, ותאי האחסון המובנים הקלו על הבת שלי וחבריה ללמוד בנוחות, והעיצוב הייחודי של חלל החדר ומדפי הספרים תרם ליצירת סביבת לימוד מזמינה ונעימה.

ריהוט הספרייה החדש והחדשני הפך את המקום לא רק למזמין יותר, אלא גם לבטוח יותר עבור התלמידים.

עד לשיפוץ והחלפת הרהיטים הקיימים במערכת של ריהוט חדשני למרחבי לימוד, הספרייה היתה ללא שינוי מאז שאני הייתי בבית הספר – ואנחנו חזרנו עם לא מעט שריטות ומכות מפינות של שולחנות ומדפים שלרוב כבר התקלפה מהן הפורמייקה.

לעומת זאת, הריהוט החדש לא רק נראה טוב, אלא גם עומד הן בתקן 709 הישראלי, והן בתקן EN-1729 האירופאי, מה שגורם לי להרגיש בנוח שהבת שלי נמצאת בסביבת לימודים בטוחה ובטיחותית הרבה יותר מזו שאני למדתי בה.

התוצאות מדברות בעד עצמן: רהיטים למרחבי לימוד משנים מציאות פדגוגית

מעבר להיגיון הבריא שיותר נעים ומזמין ללמוד במרכזי לימוד חדישים, אני רואה לנגד עיני כל יום את ההשפעה החיובית שיש לריהוט הספרייה החדש על החינוך של בתי.

מאז השיפוץ היא התחילה לקרוא יותר ולחקור תחומי עניין חדשים. הרהיטים החדשים גם הקלו עליה לעבוד בשיתוף פעולה עם חבריה לכיתה, דבר אשר שיפר את כישוריה החברתיים לצד השיפור בהישגיה האקדמיים.


ההשפעה של ריהוט הספרייה החדש על חוויית החינוך של בתי הייתה כל כך חיובית ומשמעותית, כך
שבוודאי איני ההורה היחיד שמרגיש בכך. אני לא מתפלא, שכן היגיון בריא מסביר את זה:

כאשר התלמידים מרגישים בנוח ונתמכים, יש סיכוי גבוה יותר שהם יצליחו בלימודים ויפתחו אהבה ללמידה
שתישאר איתם לכל החיים

בנוסף להשפעה החיובית על חינוך התלמידים, לשיפוץ הספרייה היו גם יתרונות רחבים יותר עבור כל קהילת בית הספר. ההחלטה על השיפוץ והוצאתו לפועל, גיוס הכספים והבהרת החשיבות של הפרוייקט לילדים עודדו יותר הורים להיות מעורבים וטיפח תחושת גיבוש, קהילה ואחריות משותפת לבית הספר וחינוך ילדינו.

כהורה, אני ממליץ בחום לבתי ספר אחרים לשקול לשנות את הרהיטים המיושנים שלהם לריהוט ספייסבוק מודרני וסטנדרטי כמו שעשה בית הספר של בתי.

השקעה בחינוך של ילדינו והקניית סביבה בטוחה ונוחה היא חיונית- ואם אנחנו רוצים עתיד של הייטקיסטים בשבילם, טוב נעשה אנחנו כדור ההורים שנתחיל לתת להם את התנאים להצליח בכך. יש סיבה מדוע משרדי היי טק (למרות שכיום משרדים ממגזרים אחרים הולכים בעקבותיהם) משקיעים ביצירת סביבת עבודה נעימה.

אני לא מדבר על מקרר עמוס בכל טוב, סושי בחמישי וחדר פלייסטיישן להפסקה, אני מדבר על כיתות וספרייה- חלל חיוני לסטודנטים, שעם ריהוט חדשני למרחבי לימוד ועם עיצוב הנכונים, מהווה מוקד ללמידה וצמיחה.